Modern.az

Sirkdə “HEYVAN” olmaq nə deməkdir?

Sirkdə “HEYVAN” olmaq nə deməkdir?

Ədəbiyyat

4 Aprel 2016, 12:09

İmamət İsmayıl Ədilbəyli

İnsan həyatı boyunca  xoşbəxtliklərə çatmaq üçün daim mübarizədədir.  Düzdür,  xoşbəxtlik  hər kəs  üçün fərqli  anlam  daşıyır, hamı  üçün bir  başqa mahiyyət  ifadə   edir  bu xoşbəxtlik  fəlsəfəsi.  Kimisi  üçün  daxili mənəvi hüzurluq, kimisi  üçün maddiyyat,  kimisi  üçün  yardıma  ehtiyacı olan insanlara  kömək etmək,  kimisi  üçün də heyvanlara  başlarını  sığallayıb  qayğı  göstərməkdir bu  anlayış.  Hər kəs  bu  yolda yuxarda  anlatdığım  hüquqları yerinə  yetirməkdən  doğan mənəvi-rahatlıq, sevinc  hisslərini yaşamaq  istəyir.  Amma bəzən bu,  istədiyimiz  kimi olmur.  Nəyinsə bizə meydan oxuduğunu,  onun həyatımızda  əsl “sağ göstərib, sol vurma” prinsipini idarə edib, bizi asılı  vəziyyətə  saldığını görürük. Təbii ki, bu  durum da  bizi  ruhdan  salır, həvəsimizi  boğazımızda  düyünləyib qursağımızda qoyur.

Bu, “Şüur yoxdur, sadəcə, instinklə hərəkət  edir” dediyimiz heyvanlar üçün də belədir.  Əvəzolunmaz təbiətin vəhşi möcüzələri olan heyvanlara qarşı tolerantlığın bəlkə də bir az əyləncənin  nümunəsi kimi  zooparklarda qəfəsə bağlı heyvanlar  insanları  böyük tamaşaçı yığmaq, reytinqə işləyib fəaliyyət  göstərdiyi şəhərdə yek və tək ad  qazanmaq, sirklərdə insanları  əyləndirmək üçün min bir əzab-əziyyət verilən həmin canlıların  zəncirlə vurularaq  öyrədilməsinə son qoyulmaqdır xoşbəxtlik.

Bu xoşbəxtliyi onlara yaşatmağın bir yolunu da vegeterianlar edir. Ət yeməməklə. Onlar bunu heyvanlara qarşı olan işgəncənin başqa bir növü kimi qəbul edib, bundan kənardırlar.  Buna nəinki xoşbəxtlik, hətta, təbiətimizi canlı, maraqlı, həyatları,  funksiyaları və vərdişləriylə rəngarəng edən heyvanlara olan yardımın başqa  üsulu da deyə bilərik.     

Əlqərəz bu xoşbəxtlik anlayışının kim və nə üçün, necə anlam ifadə etdiyini izah etmək deyil, məqsədim əziz,oxucu. Bu  cızma-qaranı  yazmağa vadar  edən “yutub” (youtube)  sosial şəbəkəsində sirklərdə insanların əhval-ruhiyyəsini xoş etmək məqsədilə  tərbiyələndirilən, başqa sözlə,  sirk  işçisinə bu  tərbiyə metoduyla  tabe olundurulan vəhşi olsa da, aciz heyvanlardı.


Düzü, başqa bir məsələylə bağlı “yutub”a müraciət  etsəm də, bilirsiniz ki, videolar bir-biriylə   mahiyətcə oxşardır. (bəzən də bu portal özü  material təqdim edir). Bu materialların birində  indi vurğulayacağım görüntülərə  rast  gəldim.     
Deməli, tamaşaçıların nəhəng zalın  dörd bir qırağının əhatə etdiyi sirkdir. Sirk işçisinin  qəddarlıqla növbə ilə filə, pələngə, ata dəridən-qabıqdan çıxıb hansısa  elementi öyrətmək üçün  çubuqla vuraraq, heyvanın ona tabe olması və nəticədə sanki böyük maraq yaratması tamaçaşının da gur səslə alqışlaması, nəhayət sirk ustasının  özünü sanki böyük qəhrəmanlıq nümayiş etdirərək, qollarını havada uzadıb, maraqdan  gözlərin bərəlməsindən sonra alqış, afərin tələb edərək yelləməsi heç də təqdirəlayiq deyildi. Gördüyüm görüntünün dəqiq olub-olmamasını araşdırmaq üçün “yutub”da bu kimi videolara səyahətimi davam etdirdim. Qarşıma çıxan digər videolar isə daha dəhşətli idi.  
Deməli işçi  yuxarıda  qeyd etdiyim həmin “sehirli dəyənək”lə balaca pələng balasını tamaşaçı alqışı üçün öyrətməyə çalışır. Öyrətmə prosesi  çətinləşdikdə - heyvan tabe olmaq istəməyəndə,  həmin bu “sehirli dəyənək” işə düşür.  Bu an balaca pələngdən ağrıdan qovrulan canlının fəryadı  qopur. Balaca heyvan işi dayandırmaq üçün əlləşsə də, çabası boşa çıxır.  Amma proses davam etdirilir.  Yəni bildiyiniz işgəncə.  
Bəllidir ki, istənilən nəticəyə gəlmək üçün  heyvanlarla yeni balalanma   olan vaxtından bir qədər  böyüdükdən sonra  təcrübəyə başlanılır.  Əslində  vəhşi heyvanların öyrədilməsi mümkünsüzdür  və ya  qismən mümkündür.   Hər bir halda adından bəlli olduğu kimi əhəlilləşməsi çətin olduğundan da vəhşilik funksiyasını və ismini daşıması bizə hər şeyi deyir. Müəyyən qədər müsbət nəticə olsa belə,  şəraitdən asılı olaraq axır-əvvəl əcdadlarının daşıyıcısı olduğunu biruzə verəcəkdir.   

Bütün dünya sirklərində də belə “öyrədilmə prosesi”ni  bilmək üçün sosial xəbər portallarına baxmaq kifayətdir.  İşin ən maraqlı tərəfi odur ki, belə hadisələrin çoxu inkişaf etmiş dövlətlərdə baş verir.  Həqiqətə qalanda  bu strategiyanın  heyvanlara olan   işgəncələrə  qarşı  çıxmaq və  ya  bu kimi hadisələrin olmaması üçün inkişaf meyarlarından danışmaq düzgün olmazdı.  Yəni istər inkişaf olsun, istərsə də yox,  hər bir halda  bu yolverilməzdir.    
Digər bir videomaterialda isə həmişə işgəncə görən əks tərəfin hücumu olur.  Göstərilir ki, hazırıqlar bitib və tamaşa hazırdır.  Bir müddət keçir, meydana əlində “sehrli dəyənəyi” (elə hesab edir ki bu çubuqla vuran kimi parıltılar ıtrafa yayılacaq və nəticədə xoş bir hal baş qaldıracaq. Ona görə bəzi cümlələrdə çubuğu “sehrli dəyənək” deyə adlandırıram)  olan “sehrbaz”  sirk ustası və gözlənildiyi kimi qəfəsdə yan-yörəsində də pilləkənlər olan  şir çıxır.  “Sehrbaz”ımız işinə başlayır və heyvana bir neçə elementi göstərməsini dəyənəyilə əmr etdikdən sonra  “əsl şou” başlayır.  Vəhşi heyvan  sanki illərdir döyülməkdən, işgəncə görməkdən yığılıb qalmış hirsini üzə çıxararaq işçinin üzərinə hücuma keçir. Bu an təbiidir ki, hamı şok vəziyyət alır. Rahatlıq yerini narahatlığa, həyəcana, panikliyə verir.  Necə də olsa,  boyun hissəsindən yapışılan, nəhəng dişlər arasında o tərəf bu tərəfə sürünülən  insandır.  Yazıq heyvan burada da zərbə görür. Bu dəfə öyrədilmək üçün yox  “qurban”ını buraxması üçün. Belə də edir. Başqa nə çarə ola bilərdiki?!   
Qurbanın insan olması böyük rezonans yaradır, amma bir heyvanın işgəncə görməsinə ötəri yanaşılır. Çünki şüurun  olmaması,  özünü müdafiəsi, daha  doğrusu özünümüdafiə etməsinə cəhd edə bilməməsi “necə də olsa heyvandır” deyimi onları bizim gözümüzdə kiçildib, başqa sözlə əhəmiyyətsizləşdirib. Təəssüfedici haldır ki bu bütün dünyada belədir tapmamış problemlər sırasında yer alır.

Sonda deyəcəyim  başqa  tərbiyə və ya öyrətmə vasitəsini “kəşf etmək” üçün hər hansı elmi nailiyyətlimi olmaq lazımdı və ya başqa bir metodla işləmək, elmi nəzəriyyənin əsasını qoymaq, adını “Nobel mükafatı” ala biləcək alimlərin siyahısına salmaq qədər çətindimi? Bu suala cavab olmasa da, məsələnin başqa cür həlli olmasa belə, heç deyilsə,  sirklərdə heyvanların min cür əzab-əziyyət hesabına nümayiş etdirilməsinin qarşısını alaq. Sirklərdə insanlar dəmir halqalarla və ya ip üzərində də təhlükəsizliyi qorunmaq şərtilə də şou göstərmək olar. Əlqərəz heyvanlarsız  keçinmək də mümkündür.  Bununla bəlkə də göstəriş zamanı vəhşi heyvanların insanlara,”müəlliminə” hücumunun qarşısı ömürlük  alınar. Axı nəticə də insan həyatıdır.   

Ölkə kimi, bu sahədə ilk möhürü vursaq,  heç də yanılmış olmarıq.    

Whatsapp
Bizə yazın!
Keçid et
Deputatlar Rusiyaya getməyəcək - Zelenskinin bunkeri vuruldu