Modern.az

ونس: مذاکرات فنی آمریکا و ایران ادامه دارد

ونس: مذاکرات فنی آمریکا و ایران ادامه دارد

جهان

امروز, 00:29

ایالات متحده و ایران به فعالیت های دیپلماتیک خود با هدف پیشرفت در مذاکرات ادامه خواهند داد.

Modern.az به نقل از خبرگزاری "ریا نووستی" گزارش می دهد که این مطلب را جی. دی. ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در بیانیه ای در مورد نتایج مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس اعلام کرده است.

ونس خاطرنشان کرد که نمایندگان واشنگتن و تهران 36 ساعت بسیار پربار را سپری کرده اند.

او تاکید کرد: "ما باید به کار روی این موضوع ادامه دهیم. ما در چارچوب مذاکرات فنی به پیشرفت ادامه می دهیم."

یادآور می شود که ونس پیشتر در اظهارنظر در مورد نتایج مذاکرات گفته بود که ایران متعهد شده است بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را دوباره به کشور راه دهد. به گفته وی، طرفین توانسته اند زمینه ای قابل اعتماد برای توافق احتمالی ایجاد کنند.

در 21 ژوئن، مذاکراتی بین آمریکا و ایران با میانجیگری قطر و پاکستان در بورگنشتوک سوئیس برگزار شد. هیئت آمریکایی به ریاست جی. دی. ونس، استیو ویتکوف، نماینده ویژه دونالد ترامپ، و دامادش جرد کوشنر بود. طرف ایرانی نیز توسط محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، نمایندگی شد.

Telegram
Hadisələri anında izləyin!
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır