Modern.az

توافق در مورد تنگه هرمز حاصل شد

توافق در مورد تنگه هرمز حاصل شد

جهان

امروز, 01:01

جی. دی. ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، معتقد است که واشنگتن و تهران موفق به دستیابی به توافق در مورد باز نگه داشتن تنگه هرمز شده‌اند.

Modern.az گزارش می‌دهد که خبرگزاری تاس این خبر را منتشر کرده است.

جی. دی. ونس پس از مذاکرات با هیئت ایرانی در بورگن‌اشتوک سوئیس به خبرنگاران گفت: "ما نه تنها باز ماندن تنگه هرمز را تضمین کرده‌ایم، بلکه مکانیزمی را نیز ایجاد کرده‌ایم که باز ماندن آن را در آینده نیز تضمین خواهد کرد."

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در حال حاضر روزانه حدود 15 میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز منتقل می‌شود. به گفته وی، این عامل بر کاهش قیمت حامل‌های انرژی در بازارهای جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

ونس تأکید کرد: "ثانیاً، ما مکانیزم صحیحی را برای تضمین آتش‌بس منطقه‌ای و کنترل درگیری‌هایی که ناگزیر ممکن است ایجاد شوند، ایجاد کرده‌ایم. ما برای حفظ آتش‌بس با همه شرکای خود، از اسرائیلی‌ها گرفته تا متحدان عربمان در کشورهای خلیج فارس، همکاری نزدیک داریم. ما در مورد وضعیت موجود کاملاً خوش‌بین هستیم."

لازم به ذکر است که در 21 ژوئن، مذاکراتی بین نمایندگان آمریکا و ایران با میانجیگری قطر و پاکستان در بورگن‌اشتوک سوئیس برگزار شد.

Whatsapp
Bizə yazın!
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır