Azerbaycan'da ölümünden sonra organ donörü olmayı kabul eden kişilerin sayısı 1600 kişiyi aştı.
Bu konuda Modern.az'ın sorusuna yanıt olarak Sağlık Bakanlığı Organ Bağışı ve Nakli Koordinasyon Merkezi'nden bilgi verildi.
Belirtildiğine göre, sadece 2026 yılının ilk 5 ayı içinde yaklaşık 300 kişi ölümünden sonra organlarını bağışlamak için rıza dilekçesi imzaladı.
Bilgiye göre, şu anda organ ve doku nakli için bekleme listesinde 1400'e yakın kişi kayıtlıdır. Bekleme listesindeki hastalar arasında en çok ihtiyaç duyulan organ böbrektir.
"2026 yılının başından bugüne kadar ülkede toplamda 120'ye yakın nakil ameliyatı gerçekleştirildi. Bunların 50'den fazlasını böbrek, 30'a yakınını karaciğer, 20'ye yakınını kemik iliği ve 20'ye yakınını ise kornea nakli oluşturdu.
Bu göstergeler, ülkede nakil hizmetlerinin sürekli geliştiğini ve donör sisteminin güçlendirilmesi yönünde yapılan çalışmaların sonuç verdiğini göstermektedir" denildi resmi açıklamada.