مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس امکان پیشرفت را فراهم کرده و این امر خوشبینی ایجاد میکند.
Modern.az گزارش میدهد که این مطلب در بیانیه نمایندگان پاکستان و قطر که به عنوان میانجی در مذاکرات حضور داشتند، اعلام شده است.
در این بیانیه تاکید شده است که این دیدار در فضایی “مثبت و سازنده” برگزار شده است.
طرفین همچنین بر سر تشکیل یک گروه ویژه برای جلوگیری از وضعیتهای درگیری در لبنان به توافق رسیدهاند.
“توافق بر سر تشکیل گروهی برای حفظ صلح و جلوگیری از درگیریها حاصل شده است. این گروه شامل آمریکا، ایران و لبنان خواهد بود. میانجیها به فعالیت این گروه کمک خواهند کرد”، – اعلام شده است.
هدف اصلی این گروه تضمین توقف درگیریها بین اسرائیل و “حزبالله” خواهد بود.
“مذاکرات فنی در مورد تمامی مسائل تا پایان هفته در استراحتگاه بورگناشتوک سوئیس ادامه خواهد یافت”، – در بیانیه آمده است.
میانجیها اطمینان دادهاند که تمام تلاش خود را برای ادامه مذاکرات در فضایی سازنده به منظور دستیابی به توافق نهایی بین آمریکا و ایران انجام خواهند داد.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران نیز در اظهاراتی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که “تلاشهای خستگیناپذیر پاکستان و قطر در جهت میانجیگری منجر به پیشرفت مهمی در مسیر توقف جنگ در لبنان شده است”.