2026 yılında Bakü Metrosu'nda abonman, sınırsız ve çoklu geçişli bilet paketlerinin uygulanması öngörülmemektedir.
Bu konuda Modern.az'ın sorusuna yanıt olarak "Bakü Metrosu" KSC'den bilgi verildi.
"Ancak bu yönde araştırmalar yapılmakta ve gelecekteki uygulama için temel gereksinimler belirlenmektedir. Tarife politikasıyla ilgili olarak paketlerin fiyatları ve kullanım kurallarının yetkili kurum tarafından onaylanması, aynı zamanda yolcuların kişisel verilerinin korunması, ayrıca güvenlik ve operasyon açısından kartlarla ilgili olası yasa dışılıkların önlenmesi, pilot projenin hayata geçirilmesi ve yolcular arasında bilgilendirme çalışmalarının yapılması önemlidir."
Kurumdan verilen bilgide, ayrıca teknik açıdan turnike ve okuyucuların yenilenmesi veya yazılımın iyileştirilmesi gerektiği belirtildi:
"Bu sistemler zaman bazlı abonelikleri (haftalık, aylık, yıllık) tanımalı, sınırsız kullanımı doğru uygulamalı ve çoklu geçişli paketlerde geçiş sayısını otomatik olarak azaltmalıdır. Buna ek olarak, aboneliklerin otomatik olarak etkinleştirilmesi ve yıllık sınırsız kartlar için bireysel kimlik doğrulama gibi fonksiyonlar da sağlanmalıdır.
Gelecekte tarife politikasında değişikliklerin ve yeni ödeme modellerinin uygulanması için sistem esnek olmalı, açık standartlar kullanılmalı ve hesap tabanlı bilet sistemine geçiş düşünülmelidir. Aynı zamanda ödeme yöntemlerinin daha adil ve verimli bir tarife mekanizmasının oluşturulmasına, yolcu konforunun artırılmasına ve yolcu akışının daha doğru yönetilmesine hizmet etmesi öncelikli görevlerdendir" diye resmi bilgide vurgulandı.