شرکت خودروسازی آلمانی «فولکسواگن» در حال بررسی برنامههای خود برای تعدیل گسترده نیرو و تعطیلی برخی از کارخانههای تولیدی است.
Modern.az به نقل از رسانههای خارجی گزارش میدهد که این شرکت در سالهای آینده تعدیل 100 هزار شغل را در نظر دارد.
در حال حاضر، حدود 657 هزار نفر در گروه «فولکسواگن» که شامل برندهای پورشه و آئودی نیز میشود، مشغول به کار هستند. اولیور بلوم، مدیرعامل این شرکت، استراتژی جدیدی را ارائه کرده است که هدف آن صرفهجویی تا 11 میلیارد یورو تا پایان دهه است.
بر اساس اطلاعات، در چارچوب این طرح، تعطیلی تعدادی از کارخانههای فعال در آلمان نیز در دستور کار قرار دارد. از جمله کارخانههای مورد بحث میتوان به کارخانه آئودی در نکازولم و همچنین کارخانههای تولیدی فولکسواگن در هانوفر، تسویکاو و امدن اشاره کرد.
گفته میشود که نسخه نهایی استراتژی توسعه آینده شرکت ماه آینده به هیئت نظارت ارائه خواهد شد. انتظار میرود در این سند، هم مقیاس تعدیل نیرو و هم تصمیمات نهایی در مورد سرنوشت کارخانهها منعکس شود.
در سالهای اخیر، صنعت خودروسازی اروپا به دلیل افزایش هزینههای تولید، تشدید رقابت در بازار خودروهای الکتریکی و عدم قطعیتهای اقتصادی جهانی با چالشهای جدی مواجه شده است. اقدامات برنامهریزی شده فولکسواگن نیز دقیقاً در پسزمینه این مشکلات و با هدف بهینهسازی هزینههای شرکت انجام میشود.