جمهوری اسلامی ایران حداقل چهار بار با پهپاد به کشتیهای عبوری از تنگه هرمز حمله کرده است.
Modern.az گزارش میدهد که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، این مطلب را در «Truth Social» نوشته است.
به گفته او، یکی از پهپادها به عرشه بالایی یک کشتی باری برخورد کرده است:
«با وجود آسیب، کشتی توانست به مسیر خود ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگر را سرنگون کردیم. واضح است که این نقض توافق آتشبس ماست.»