در پایان رایزنیهای چهارجانبه در شهر بورگناشتوک سوئیس، توافق شد که چهار کارگروه به منظور ادامه مذاکرات بین ایران و آمریکا تشکیل شود.
Modern.az گزارش میدهد که کاظم غریبآبادی، معاون وزیر امور خارجه ایران، این مطلب را در مصاحبه با شبکه «پرس تیوی» اعلام کرد.
به گفته وی، کارگروهها برای حل و فصل موضوعات اصلی مورد اختلاف بین طرفین و تدوین سازوکارهای همکاریهای آتی فعالیت خواهند کرد.
غریبآبادی خاطرنشان کرد که این گروهها در زمینه لغو تحریمها، تنظیم برنامه هستهای، بازسازی و توسعه اقتصادی کشور، و همچنین مسائل نظارتی کار خواهند کرد.
این مقام ایرانی تاکید کرد که سازوکارهای ایجاد شده به اجرای توافقات اولیه حاصل شده بین طرفین و تضمین تداوم روند مذاکرات کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است که در مذاکرات بورگناشتوک، علاوه بر نمایندگان ایران و آمریکا، نمایندگان سایر طرفها نیز به عنوان میانجی حضور داشتند. هدف اصلی مذاکرات کاهش تنش در منطقه و تقویت اعتماد متقابل بود.