دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که انتقال نفت از تنگه هرمز به رکورد بیسابقهای رسیده است.
Modern.az گزارش میدهد که ترامپ این مطلب را در حساب کاربری خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته است.
به گفته او، در 24 ساعت گذشته 19 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز منتقل شده که بالاترین رقم ثبت شده تاکنون است.
رئیس جمهور آمریکا گفت: «دیروز 19 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور کرد. این یک رکورد تاریخی است. قیمت نفت به سرعت در حال کاهش است و جهان به مکانی امنتر تبدیل میشود.»
لازم به ذکر است که تنگه هرمز یکی از مسیرهای اصلی تامین انرژی جهانی محسوب میشود. ثبات وضعیت در این منطقه تاثیر مستقیمی بر قیمت نفت در بازارهای جهانی دارد.