مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار با مقامات پاکستانی عازم اسلامآباد شد.
Modern.az گزارش میدهد که پزشکیان با هواپیمای ویژه «میناب-۱۶۸» که به یاد ۱۶۸ دانشآموز مدرسه میناب که گفته میشود در جنگ اخیر، بهویژه در حملات آمریکا و اسرائیل، جان باختند، نامگذاری شده است، به پاکستان پرواز کرد.
در این سفر، رئیسجمهور ایران با رهبری پاکستان درباره روابط دوجانبه، همکاریهای منطقهای، امنیت و سایر مسائل مورد علاقه متقابل گفتگو خواهد کرد.
پزشکیان اظهار داشت که هدف اصلی دولت، دفاع از حقوق مردم ایران و تقویت صلح و امنیت در منطقه است.
رئیسجمهور خاطرنشان کرد که این سفر به دعوت نخستوزیر پاکستان انجام میشود و رهبری پاکستان نقش مهمی در روند تهیه تفاهمنامه بین ایران و آمریکا داشته است. او بهویژه بر تلاشهای نخستوزیر پاکستان، فرمانده ارتش عاصم منیر و وزیر کشور محسن نقوی تأکید کرد.