Modern.az

توافق آمریکا و ایران یک فاجعه استراتژیک برای اسرائیل بوده است

توافق آمریکا و ایران یک فاجعه استراتژیک برای اسرائیل بوده است

جهان

امروز, 11:56

یادداشت تفاهم امضا شده بین آمریکا و ایران شامل خواسته‌های طرف اسرائیلی مبنی بر توقف کمک‌ها به نیروهای مورد حمایت ایران و محدود کردن برنامه موشکی بالستیک نبوده است.

Modern.az گزارش می‌دهد که فایننشال تایمز این خبر را منتشر کرده است.

یک مقام سابق اسرائیلی به این روزنامه گفت:

"سخت است که میزان فاجعه استراتژیک بودن این موضوع را اغراق کنیم. وضعیت امروز، بدون شک، بدتر از دوران قبل از جنگ است. ما دیگر مانند گذشته در یک راستا با آمریکا حرکت نمی‌کنیم."

بر اساس این گزارش، توافق موقت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با تهران، نارضایتی‌هایی را در اسرائیل برانگیخته است. در پاسخ، جی دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، از اسرائیلی‌ها خواست که "بیدار شوند و واقعیت را بپذیرند."

دن شاپیرو، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، خاطرنشان کرد که ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، توانایی‌های خود را بیش از حد ارزیابی کرده‌اند و موقعیت استراتژیک مطلوبی را که قبلاً داشتند، از دست داده‌اند.

به نوشته این نشریه، تهران با وجود متحمل شدن تلفات در طول درگیری، معتقد است که مواضعش بیشتر تقویت شده است.

علاوه بر این، این روزنامه گزارش می‌دهد که آمریکا به دنبال اجرای آتش‌بس در لبنان است که اعتراضاتی را در اسرائیل برانگیخته است. به گفته ناداو اشتراوخلر، تکنوکرات سیاسی اسرائیلی، توافق با ایران ضربه سیاسی جدی به نتانیاهو در آستانه انتخابات اکتبر وارد کرده است.

Telegram
Hadisələri anında izləyin!
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır