Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan, Avrasya Ekonomik Birliği (AEB) ile ilgili dikkat çekici bir açıklama yaptı.
Modern.az Ermenistan medyasına atıfta bulunarak, Paşinyan'ın hükümet toplantısında yaptığı konuşmada Erivan'ın Avrasya Ekonomik Birliği ile yakın çalışmaya devam edeceğini belirttiğini bildirdi.
Paşinyan'a göre, Ermenistan AEB'de geri dönüşü olmayan süreçlerin yaşandığını düşünmüyor ve örgütle işbirliğini sürdürmekte çıkarı var.
Paşinyan, Avrasya Ekonomik Birliği'nin işgücü, mal, hizmet ve finansın serbest dolaşımı ilkeleri üzerine kurulduğunu kaydetti. Bu ilkeler çalışmazsa, AEB'nin varlığının da sorgulanacağını vurguladı.
Paşinyan, “Bu soruya Avrasya Ekonomik Birliği'nin kendisi net bir cevap vermeli: var mı, yok mu?” dedi.
Ermenistan Başbakanı, ülkesinin AEB üyesi olarak örgüt çerçevesindeki faaliyetlerini sürdürdüğünü belirtti. Ona göre, mevcut durum bir tür yanlış anlaşılmadan kaynaklanıyor.
Paşinyan, AEB'nin doğrudan veya dolaylı olarak artık mevcut olmadığını göstermesi halinde durumun tamamen değişeceğini ekledi:
“Eğer birdenbire Birliğin olmadığı söylenirse, o zaman ne yapabiliriz? Yoksa, demek ki yok; varsa, var.”
Son günlerde Rusya'nın Avrasya Birliği üyesi olarak Ermenistan'dan gelen ürünlerin ülkeye girişine kısıtlamalar uyguladığını hatırlatalım.