Avrupa Konseyi Başkanı Antonio Costa, Birleşik Krallık Başbakanı Keir Starmer'ın istifasının ardından 22 Temmuz'da yapılması planlanan AB-Birleşik Krallık zirvesinin ertelenmesi kararını açıkladı.
Modern.az'ın yabancı medyaya dayandırdığı haberine göre, Costa düzenlediği basın toplantısında "şimdi bunu ertelemek zorunda kalacağız" dedi.
Costa, Starmer'ın halefinin AB ile Birleşik Krallık arasındaki ilişkileri yeniden kurma rotasında çalışmaya devam edeceğini umuyor.
Hatırlatalım ki, zirvede krallık ve birlik arasındaki işbirliği konularının, özellikle de tarım ve ticaretle ilgili konuların tartışılması planlanıyordu.
22 Haziran'da Starmer istifa etme niyetini açıkladı.