Modern.az

Vance: ABD-İran teknik görüşmeleri devam ediyor

Vance: ABD-İran teknik görüşmeleri devam ediyor

Dünya

Bugün, 00:29

ABD ile İran, müzakerelerde ilerleme kaydetmek amacıyla diplomatik faaliyetlerini sürdürecekler.

Modern.az "RİA Novosti" ajansına atıfta bulunarak haber veriyor ki, bu konuda ABD Başkan Yardımcısı J. D. Vance, İsviçre'de yapılan ABD-İran görüşmelerinin sonuçlarına ilişkin açıklamasında bulundu.

Vance, Washington ve Tahran temsilcilerinin çok verimli 36 saat geçirdiğini belirtti.

"Bu konu üzerinde çalışmaya devam etmeliyiz. Teknik görüşmeler çerçevesinde ilerleme kaydetmeye devam ediyoruz" diye vurguladı.

Hatırlatalım ki, Vance daha önce görüşmelerin sonuçlarını yorumlarken, İran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) müfettişlerini ülkeye yeniden kabul etmeyi taahhüt ettiğini belirtmişti. Ona göre, taraflar olası bir anlaşma için güvenilir bir zemin oluşturabildiler.

21 Haziran'da İsviçre'nin Bürgenstock kentinde Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğuyla ABD ve İran arasında görüşmeler yapıldı. ABD heyetine J. D. Vance, Donald Trump'ın özel temsilcisi Steve Witkoff ve damadı Jared Kushner başkanlık etti. İran tarafını ise parlamento başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ve dışişleri bakanı Abbas Irakçı temsil etti.

Sizə yeni x var
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır