Modern.az

Hürmüz Boğazı konusunda anlaşmaya varıldı

Hürmüz Boğazı konusunda anlaşmaya varıldı

Dünya

Bugün, 01:01

ABD Başkan Yardımcısı J. D. Vance, Washington ve Tahran'ın Hürmüz Boğazı'nın açık tutulması konusunda anlaşmaya vardığına inanıyor.

Modern.az haberine göre, TASS ajansı bu konuda bilgi yayınladı.

J. D. Vance, İsviçre'nin Bürgenstock kentinde İran heyetiyle yapılan görüşmelerin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, "Sadece Hürmüz Boğazı'nın açık kalmasını değil, aynı zamanda gelecekte de açık tutulmasını sağlayacak bir mekanizma oluşturduk" dedi.

Başkan Yardımcısı, şu anda Hürmüz Boğazı üzerinden günlük yaklaşık 15 milyon varil petrol taşındığını belirtti. Ona göre, bu faktör dünya piyasalarında enerji fiyatlarının düşmesini etkileyecek.

Vance, "İkincisi, bölgesel bir ateşkes sağlamak ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkabilecek çatışmaları kontrol altında tutmak için doğru mekanizmayı oluşturduk. Ateşkesin korunması amacıyla İsraillilerden Basra Körfezi ülkelerindeki Arap müttefiklerimize kadar tüm ortaklarımızla yakın işbirliği yapıyoruz. Mevcut durum hakkında oldukça iyimseriz" diye vurguladı.

Hatırlatmak gerekirse, 21 Haziran'da İsviçre'nin Bürgenstock kentinde Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğuyla ABD ve İran temsilcileri arasında görüşmeler yapılmıştı.

Instagram
Gündəmdən xəbəriniz olsun!
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır