Modern.az

İran-ABD görüşmelerinin ardından dört çalışma grubu oluşturuldu

İran-ABD görüşmelerinin ardından dört çalışma grubu oluşturuldu

Dünya

Bugün, 09:03

İsviçre'nin Bürgenstock kentinde yapılan dörtlü istişarelerin sonunda, İran ile ABD arasında müzakerelerin devam ettirilmesi amacıyla dört çalışma grubu oluşturulması konusunda anlaşmaya varıldı.

Modern.az haber verir ki, bu konuda İran dışişleri bakan yardımcısı Kazem Garibabadi “Press TV” televizyonuna açıklamasında bulundu.

Onun sözlerine göre, çalışma grupları taraflar arasındaki temel anlaşmazlık konularının çözümü ve gelecekteki işbirliği mekanizmalarının hazırlanması için faaliyet gösterecek.

Garibabadi, grupların yaptırımların kaldırılması, nükleer programın düzenlenmesi, ülkenin yeniden inşası ve ekonomik gelişimi, ayrıca izleme konuları üzerinde çalışacaklarını belirtti.

İranlı yetkili, oluşturulan mekanizmaların taraflar arasında elde edilen ilk anlaşmaların hayata geçirilmesine ve müzakere sürecinin sürekliliğinin sağlanmasına hizmet edeceğini vurguladı.

Bürgenstock'ta yapılan görüşmelere İran ve ABD temsilcilerinin yanı sıra, arabulucu sıfatıyla diğer tarafların temsilcileri de katıldı. Görüşmelerin temel amacı bölgedeki gerilimin azaltılması ve karşılıklı güvenin pekiştirilmesi oldu.

Telegram
Hadisələri anında izləyin!
Keçid et
TƏCİLİ! Rusiyaya DƏHŞƏTLİ HÜCUM - Şəhərlər raketlərlə bombalanır