ABD Başkanı Donald Trump, Hürmüz Boğazı üzerinden petrol taşımacılığının rekor seviyeye ulaştığını açıkladı.
Modern.az haber verir ki, Trump bu konuda sosyal medya hesabından paylaşım yaptı.
Onun sözlerine göre, son 24 saat içinde Hürmüz Boğazı'ndan 19 milyon varil petrol taşınmış olup, bu bugüne kadar kaydedilen en yüksek göstergedir.
“Dün Hürmüz Boğazı'ndan 19 milyon varil petrol geçti. Bu, tüm zamanların rekorudur. Petrol fiyatları hızla düşüyor ve dünya daha güvenli bir yer haline geliyor” – ABD Başkanı belirtti.
Hürmüz Boğazı'nın küresel enerji tedarikinin ana rotalarından biri olduğu belirtilmelidir. Bu bölgede durumun istikrarlı kalması, dünya piyasalarındaki petrol fiyatlarını doğrudan etkilemektedir.