Modern.az

Kral sarayı terk ediyor

Kral sarayı terk ediyor

Dünya

Bugün, 02:11

Büyük Britanya Kralı III. Charles, Buckingham Sarayı'nı terk ediyor. Kral, sarayda yürütülen 10 yıllık restorasyon çalışmaları tamamlandıktan sonra bile oraya taşınmayacak. Londra'daki Clarence House konutunda yaşamaya devam edecek.

Modern.az haber veriyor ki, bu kararla Buckingham Sarayı'nın yaklaşık iki asırdır Britanya monarklarının ana ikametgahı olarak kullanılması geleneğine son veriliyor.

Saray bundan sonra da resmi kabul ve devlet törenlerinin ana mekanı olarak kalacak.

Kraliyet sarayının hazinedarı James Chalmers, Buckingham Sarayı'nın monarşinin ana karargahı statüsünü koruyacağını, yabancı devlet başkanlarının kabulü ve resmi etkinliklerin burada yapılacağını belirtti. Gerektiğinde kralın kullanımı için sarayda özel odalar da ayrılacak.

369 milyon sterlin değerindeki restorasyon projesi kapsamında sarayın eskimiş elektrik, su ve ısıtma sistemleri tamamen yenileniyor. Onarım çalışmalarının 2027 yılında tamamlanması planlanıyor.

Aynı zamanda, kraliyet ailesinin mali raporu da açıklandı. Bilgiye göre, III. Charles 2024/2025 mali yılında 12,9 milyon sterlin vergi ödedi. Tahta çıktığı 2022'den bu yana toplamda 30 milyon sterlinden fazla vergi verdi.

Kralın ana kişisel gelir kaynağı olan Lancaster Dükalığı, 2025/2026 mali yılında ona 25,2 milyon sterlin kazandırdı.

Bunun yanı sıra, kraliyet ailesinin faaliyetlerinin finansmanı için ayrılan Egemen Hibe'nin 2026/2027'de 137,9 milyon sterlin olacağı açıklandı. Bununla birlikte, III. Charles'ın isteği üzerine bu miktarın 2027/2028'den itibaren 100 milyon sterline indirilmesi planlanıyor.

Prens William'ın ofisi ise onun 2024/2025 mali yılında 7,76 milyon sterlin vergi ödediğini açıkladı.

Instagram
Gündəmdən xəbəriniz olsun!
Keçid et
Rusiyanı DAĞIDIN! - Zelenski orduya təcili göstəriş verdi - Gündəm Masada