Modern.az

Rusya Ermenistan-Türkiye normalleşmesini engelleyecek

Rusya Ermenistan-Türkiye normalleşmesini engelleyecek

Analitik

Bugün, 11:42

"Gölge merkezi istihbarat teşkilatı" olarak bilinen "Stratfor", Ermenistan-Türkiye ilişkilerinin ısınmasının Türkiye'nin bölgedeki etkisini güçlendirebileceğini ve Ermenistan'ın Rusya'ya bağımlılığını kısmen azaltabileceğini düşünüyor. Ancak Rusya bu sürecin çok fazla gelişmesine izin vermeyecek.

Modern.az'ın haberine göre, derginin analistleri, son yıllarda Ermenistan ve Türkiye'nin uzun süredir devam eden gerginliğin ardından ilişkileri normalleştirmek için çabalar sarf ettiğini belirtiyor. Bu, özellikle Azerbaycan'ın eski "Dağlık Karabağ" üzerindeki kontrolünü tamamen yeniden tesis etmesinden sonra dikkat çekici hale geldi. Aynı zamanda Erivan, Batı ile siyasi, ekonomik ve askeri bağları geliştirerek Rusya'ya bağımlılığını azaltmaya çalışıyor.

"Stratfor", Ermenistan ve Türkiye arasındaki ilişkilerin güçlenmesinin Türkiye'nin Avrupa, Kafkasya ve Orta Doğu'yu birleştiren bölgesel "orta sınıf oyuncusu" konumunu güçlendirebileceğini ve İran'ın bölgesel etkisini kısmen zayıflatabileceğini düşünüyor.

Analistlere göre, Ermenistan için bu, ticaret yollarının genişletilmesi ve Batı pazarlarına erişim sağlanması, ayrıca dış ekonomik ilişkilerin yeniden şekillenmesi anlamına gelebilir.

"Stratfor" makalesinde, Rusya ile ilişkilerin her iki ülke için de temel önem taşıdığı ve daha yakın bağların potansiyelini sınırladığı belirtiliyor. Moskova'nın, Ermenistan'ın Türkiye ve Batı ile ilişkilerinin aşırı derinleştiğini hissetmesi durumunda ekonomik etki araçlarını kullanabileceği varsayılıyor. Makalede, sınırların açılmasının seçimlerden sonra Ermenistan'da hüküm sürecek iç siyasi duruma da bağlı olabileceği belirtiliyor.

Youtube
Kanalımıza abunə olmağı unutmayın!
Keçid et
Rusiyada TƏŞVİŞ BAŞLADI - Ukrayna hər yeri bombalayır!